lördag 15 januari 2011

Jobb och förlängt hyreskontrakt.

Vi har letat hus som tokiga, Varit inne i säkert tjugo stycken. Allt från ett- till fem-stjärnigt. Allt mer än dubbelt så dyrt som "hemma" och har lagt in två ansökningar om hyreskontrakt men missat bägge två. Eftersom jag börjar jobba snart och flyger upp till Karratha på måndag började paniken närma sig och jag fick be om hjälp med att förlänga vårt temporära boende. Som tur är fick vi två veckor till och vi blir inte utkastade förrän jag är tillbaks från Karratha. Tills dess hittar nog Lisa och tanten som hjälper oss att leta någonting mer permanent.
Jessicas foto på Robin
Idag åkte Robin tillbaks mot Sverige. Han skall alltså gå klart gymnasiet och kanske senare dyka upp här nere. Mamma Lisa var nog lite orolig när stora pojken skulle flyga ensam så långt men det går sickert bra.
Vad det lider får väl jag leta skola efter att boendet blivit klart.

Tråkigt nog har vi helt oförklarligt blivit av med min kamera och Robins minnespinne. Låg och skräpa på bordet men är nu spårlöst försvunna.......
Vi som aldrig brukar bli av med grejor känner oss nu bestulna ......   :(

En annan lite trevligare grej är att familjen Trijo från Filippinerna dök upp ganska oväntat på samma hotell. Jag trodde dom skulle bo någon annanstans men så i måndags fick jag ett SMS att dom var i krokarna. Bara kul. Vi, rutinerade Australiensare guidade runt dom ett par dagar och hade dessutom picknick i Kings Park.
Jättegott men lite kyligt just den kvällen. Från att ha varit en bra bit över +35 ºC i några dagar dök tempen ner under 20 och en annan satt i T shirt och kortbyxor och småhuttrade lite. Såg en del Aussies som klätt sig i värsta vinterkläderna med skinnjackor. Om det var för temperaturen eller att det är snyggt vet jag inte

Inga kommentarer: