lördag 4 december 2010

Packning fortgår

Jag som har en rostfri plåtmage fick mig en rejäl magkörare idag. Har fått gått å lagt mig flera gonggonger för att sen springa på dass. Lisa drar som vanligt tyngsta lasset för att det mesta skall vara klart när flyttgubbarna kommer.
Det ända jag fick gjort mer än att få en flyttkartong packad med målargrejer var att jag beställt ett larm för huset. Vi har tills nu bara fejkat att det vart larmat med en halvt hemmagjord skylt och klisterlappar från Securitas. Har funkat skit bra och ... gratis är ju godast.

Nu skall huset stå övergivet ett bra tag så då kändes det som om ett riktigt fungerande larm vart på sin plats, även om det blir tömt på ägodelar. Igår krävdes dock två samtal till försäkringsbolaget, fyra till Securitas och tre samtal till firman som har supporten för larmet för att kunna få svar på om ett eventuellt överlåtande av abonnemanget, om det blir ett ägarbyte - alltså om vi stannar i Australien. ...... Nåväl, firman för supporten visste vad dom snacka om och grejerna blev beställda.
Blev lite förvånad  i morse när det ringde en telefonförsäljare (som företrädde försäkringsbolaget) och frågade;
Vi har ett erbjudande till våra kunder att köpa ett larm till Huset. :whoco5:

Inga kommentarer: