onsdag 1 december 2010

Prolog; På ny kula

Hej. Vi är en familj som flyttar från Hisingen i Göteborg till Perth på Australiens västkust.
På allmän begäran skall detta nu alltså dokumenteras i form av en blogg. Vi får la se hur länge det här kommer att fungera. Jag som till och med är för slapp för att ens orka skriva ett email.
Jag börjar med en svensk blogg men misstänker att det kan komma att behövas översättas till engelska, ryska, finska och tagalog (det filippinska språket).

Vi är alltså jag själv. Petri Palokangas, hustrun Lisa och våra barn Robin 18 och Jessica 4 år.



Anledningen till att vi måste flytta är att jag dom senaste 13 åren mest jobbat med fabriker som kyler ner naturgas till vätska. Det här som kallas för LNG finns inte i Sverige så därför är jag alltså tvungen att hålla mig utomlands. Förra gången vi flyttade så gick lasset till Nigeria där vi bodde i 5 år. Senaste 8 åren har jag mest pendlat men känner att resandet har tagit alldeles för mycket kraft.
Jag kommer ihåg hur mycket besvär det var vid den flytten men nu är bohaget och bekymmren minst det dubbla. Känns som om det är en miljon saker som skall klaras av innan man drar och vet med mig att mycket kommer att få göras klart på distans.
Skall jag vara ärlig så är jag inte alls speciellt förtjust med att behöva bryta upp på det här viset. Jag höll erbjudandet från Woodside min nya arbetsgivare hemligt för familjen i nästan ett år. Men så fort jag nämnde saken hemma så var beslutet taget. :)

Inga kommentarer: